Hold deg i form i påsken- helt uten treningsutstyr

hjemmetrening

Mange av oss reiser bort i påsken, og vi har kanskje ikke tilgang på verken treningssenter eller det treningsutstyret vi vanligvis bruker. Et godt alternativ da er å ha planlagt et par økter som er helt utstyrsfrie, som du kan gjennomføre hvor som helst. På hytta, på et hotell eller ute i hagen. Nå tenker du kanskje at å trene uten utstyr, det er ikke ordentlig trening? Trening uten utstyr er både effektivt og gøy, men det er viktig at man har en plan og at man bestemmer seg for å gjennomføre. Derfor har vi laget tre økter som garanterer svette og høy puls. Du trenger ingen utstyr, det eneste du trenger er en treningsmatte, og sko dersom du foretrekker det.

Dette er forresten økter som passer for hele familien. Dra med deg ektefelle, barn, tanter og onkler, og sett i gang! Ingen har noen gang sagt at de angrer etter de har trent, så det er bare å kjøre på. Dersom du er usikker på hvordan noen av øvelsene gjøres, publiseres de også på Instagram i løpet av påsken.

ØKT 1:
EMOM 20 min (du jobber med hver øvelse i 1 minutt):
– burpees
– utfall
– sit-ups
– push ups

ØKT 2:
50-40-30-20-10 (hver øvelse gjøres 50-40-30 etc ganger før du bytter)
– jumping jacks
– air squats
– flutter kicks
– hoppende utfall

ØKT 3:
10 minutter varighet, 10 repetisjoner av hver øvelse:
10 glute bridge
10 smale push-ups
10 sit-ups
10 rygghev

Dersom du ønsker flere økter helt uten utstyr, har vi samlet noen i denne artikkelen.